Aşa cum am promis în articolul introductiv, vă voi relata în următoarele paragrafe elementele de care aveţi nevoie pentru a fi prezenţi online, fie printr-un blog, un website de prezentare, sau chiar o platformă de comerţ electronic.

Cum se proceda până acum

Acum câţiva ani, procedura de bază era următoarea: cumpărai un domeniu web, un pachet de găzduire shared, legai domeniul web la providerul de găzduire, te conectai prin FTP şi începeai să urci fişierele. Treceau câteva minute şi constatai că ai uitat să faci o modificare, deci te conectai din nou şi urcai şi modificările. Procesul era ca un endless loop.

Cum ar trebui să procedezi în 2018

Să spunem că pasul de achiziţie al domeniului rămâne oarecum neschimbat. Şi în 2018, dacă doreşti să îţi cumperi un domeniu, va trebui să te adresezi către aşa-numitul „registrar”. Pentru domeniile .RO, registrarul principal este ROTLD. Restul sunt reselleri.

Mai departe, când vine vorba de găzduire, opţiunile s-au extins considerabil. Deşi variantele clasice au rămas (shared hosting, dedicated hosting etc.), în anul curent îţi poţi muta totul în cloud. Printre opţiunile de cloud se numără: Google Cloud, Microsoft Azuze, IBM Cloud ori Amazon AWS. Avantajele ar fi multiple: performanţă ridicată, replicare date pe mai multe centre de date, plata doar pe serviciile utilizate. Poate vom dezbate într-un articol viitor avantajele şi dezavantajele utilizării serviciilor de tip cloud.

Cum poţi dezvolta cât mai facil cu WordPress

Să spunem că te-ai hotărât asupra domeniului şi pachetului de găzduire. Mai departe, în funcţie de ce vei alege să faci, va trebui să-ţi stabileşti câteva criterii referitoare la modul de dezvoltare. Să presupunem că trebuie să realizezi o temă proprie, pentru un site web de prezentare. Să mai presupunem în acelaşi timp că website-ul nu este pentru tine, ci pentru un client.

În primul rând, vei dori să ai un mediu local în care să dezvolţi. Chiar şi în 2018 îţi poţi descărca şi instala pachetul XAMPP, care cuprinde un server HTTP, extensia PHP şi o bază de date MariaDB (MySQL).

Următorul pas ar fi să îţi creezi un repository pentru tema sau plugin-ul pe care doreşti să îl dezvolţi. Github, Gitlab sau Bitbucket sunt opţiuni foarte bune în acest sens. Voi adăuga ulterior un articol în care voi explica pas cu pas cum să procedezi în aşa fel încât atunci când realizezi o modificare în codul local, aceasta să se reflecte automat în website-ul live. Procedeul se numeşte continuous deployment – implementare continuă – şi este foarte popular la ora actuală.

Plugin-uri esenţiale pentru WordPress

Ultimele versiuni ale WordPress includ cam tot ce este necesar pentru ca voi să vă puteţi concentra asupra conţinutului website-ului vostru. Totuşi, există câteva plugin-uri care încă vă fac viaţa mai uşoară. Din multitudinea de extensii disponibilă în Marketplace, eu am ales următoarele:

WP Sync DB

Este o extensie care vă permite să sincronizaţi două baze de date WordPress. Practic, eliminaţi din schemă necesitatea accesării unui tool precum phpMyAdmin, cu care făceaţi import/export al tabelelor aferente WordPress. Acest plugin vă ajută să copiaţi informaţiile dintr-o locaţie în alta în 3-4 clickuri.

TinyMCE Advanced

Extensia activează câteva opţiuni suplimentare pentru editorul WYSIWYG din panoul de administrare WordPress. Este foarte util, eu spre exemplu aveam nevoie să subliniez text sau să introduc cod sursă. Printre butoanele implicite ale TinyMCE din WordPress nu se numărau şi cele dorite de mine.

Google XML Sitemaps

Vă permite să controlaţi mult mai bine generarea hărţii website-ului. Harta website-ului e folosită în mod exclusiv de motoarele de căutare, vă ajută la o indexare mai bună a paginilor.

GitHub Updater

O extensie care vă poate ajuta să implementaţi continuous deployment pe site-ul vostru. Voi detalia într-un articol separat cum anume puteţi face acest lucru, mie mi se pare un lucru extrem de important. În plus, extensia este necesară şi pentru WP Sync DB, în caz că voiaţi să o instalaţi doar pe aceea.

GA Google Analytics

Extensie ce vă permite să controlaţi integrarea cu Google Analytics. În loc să modificaţi zona de footer şi să adăugaţi manual codul de integrare, puteţi obţine acelaşi rezultat prin câteva clickuri. De asemenea, extensia vă permite activarea unor opţiuni mai speciale, precum anonimizarea IP-urilor. Această opţiune este necesară dacă vreţi să aplicaţi politica GDPR.

Lasă un răspuns

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii. Adresa de e-mail nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Newsletter