Încep acest articol prin a vă spune că nu eram un mare fan al acestor jucării, având mai tot timpul ideea că nimic nu poate înlocui clasica bicicletă. Însă cum traficul din București a devenit pur și simplu infernal, iar bicicleta nu te ajută atunci când vrei să ajungi la birou la timp și fără să arăți de parcă te-au alergat câinii, am zis să încerc și eu un vehicul electric.

Așadar, fiind un n00b în domeniu și neștiind exact ce să cumpăr, după o bună perioadă de Youtube și articole online, am ajuns la concluzia că Xiaomi M365 ar fi cea mai potrivită pentru mine.

Ce trebuie să știi

O trotinetă electrică nu este o motocicletă/bicicletă. Trebuie să fii foarte atent atunci când te „strecori” prin trafic, pentru că șoferii de București refuză să accepte ideea că există și alte mijloace de transport, mai moderne și mai practice. De asemenea, nici trotuarele nu sunt cea mai bună soluție, de multe ori vei observa că există oameni care vor vocifera, având impresia oarecum corectă că trotuarul este destinat exclusiv pietonilor. În plus, trotuarele sunt pline de gropi și denivelări, așa că va trebui să iei în calcul mai multe variante de trasee atunci când vei merge cu trotineta.

Cât este de practică

Trotineta este excelentă dacă trebuie să faci naveta zilnic, iar distanța până la locul de muncă este de până în 10-11 kilometri. Este de asemenea un mijloc excelent de transport dacă vrei să o iei cu tine într-un city break, pentru că nu mai depinzi de mijloacele de transport în comun și/sau de taxi.

Un mare avantaj în minunatul București este că, spre deosebire de mașină, pentru trotinetă nu ai nevoie de un loc de parcare. Cu toții știm cât de dificil este să găsești un loc de parcare în zone de interes ale orașului, cu atât mai puțin în zone precum Victoriei, Pipera, Eroilor etc. Iar spre deosebire de bicicletă, căreia trebuie să îi găsești totuși un loc și să o asiguri împotriva băieților veseli cu cel mai gros lanț văzut vreodată, la trotinetă nu ai această problemă, pentru că o pliezi și o iei peste tot cu tine.

Avantajele trotinetei Xiaomi M365

Trotineta celor de la Xiaomi prezintă numeroase avantaje, iar câteva dintre ele le regăsiți în lista ce urmează:

  • Materialele din care este construită sunt de calitate, pare destul de solidă
  • Autonomia este destul de mare – 25 km, pentru un adult ce cântărește cam 70 kg
  • Viteza maximă este de 25 km/h, mai mult decât suficient pentru deplasarea de zi cu zi în trafic
  • Anvelopele au cameră, ceea ce înseamnă că nu vei simți gropile chiar atât de rău
  • Trotineta se pliază foarte ușor
  • Prin aplicația de pe telefon poți vedea viteza de deplasare, poți activa funcția cruise control și poți bloca roțile (util dacă o lași nesupravegheată)

Ce nu îmi place

Evident, sunt și câteva părți mai puțin bune, însă nu atât de multe încât să te convingă să nu o cumperi:

  • Bateria nu se încarcă atât de repede – dureaza cam 5-6 ore ca nivelul bateriei să ajungă la 100%
  • Având anvelope cu cameră, există posibilitatea să faci pană
  • Capacul de sub trotinetă este din plastic – ar fi bine să ai grijă când urci sau cobori trotuarele

Prețul

În România, trotineta are un preț situat undeva la 2500 RON. Însă de cele mai multe ori, o găsești la un preț promoțional de aproximativ 1900-2000 RON.

La momentul scrierii acestui articol, o găsești la Emag la prețul de 1999 RON: Trotineta electrica Xiaomi Mijia, viteza 25 km/h, autonomie 30 km, roti 8.5″, timp de incarcare 5h, doua anvelope rezerva, Negru

Concluzii

Sunt plăcut surprins de această jucărie pentru adulți și o consider o bună metodă de a ajunge rapid dintr-un loc în altul. Știu că pe piață există modele mai bune și cu autonomie mai mare, însă la prețul acesta, consider că Xiaomi M365 este un best buy.

Dacă te-am convins să îți cumperi sau ai deja una, te invit să împarți părerea ta despre aceasta în secțiunea de comentarii de mai jos.

Lasă un răspuns

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii. Adresa de e-mail nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Newsletter